Masku Kolmosen yläloppusarjaan!
Julkaistu: 05.09.2021 11.18

Masku Kolmosen yläloppusarjaan!

Kuluva jalkapallokausi 2021 on ollut vaiherikas monelle joukkueelle ja niin myös Maskun Palloseuran miesten edustusjoukkueelle.
Ottelut aloitettiin Regions Cupin pelillä Turun Weikkoja vastaan kotivoitolla 6-1. Edessä oli pääsy kolmannelle kierrokselle Cupissa.
Maskun pelit Miesten Kolmosessa alkoivat kesäkuun 18. päivä Turussa Urheilupuiston yläkentällä ÅIFK:ta vastaan ja tuloksena 2-2 tasapeli. Seuraavat kaksi ottelua pelattiin Taponkedon nurmella. Kotivoitot TPK:sta ja Peimarista olivat ansaitut.

Turussa käytiin pelaamassa tasapeli Interiä vastaan, ja heinäkuun lopun kaksi kotivoittoa nostivat Maskun jo sarjakärkeen. Jälleen vierailu Turkuun ja yläkentälle ja tuloksena jo tutuksi tullut tasapeli, tällä kertaa Tepsiä vastaan.
Miesten edustusjoukkue kävi pelaamassa elokuussa myös Vantaalla, kun Regions Cupin kolmannen kierroksen peli Koivukylän Palloseuraa vastaan vihdoin päästiin pelaamaan. Ottelua oli jouduttu siirtämään kertaalleen ja otteluruuhka asetti haasteita. Upea voitto ja Maskun juniorikasvattien esiinmarssi oli alkanut!

Elokuu toi tulleessaan myös kaksi tappiollista peliä. Ensin FC Åland haki pisteet Taponkedolta Ahvenanmaalle ja sitten Jyrkkälän Tykit otti kotivoiton Urheilupuiston yläkentällä. Myös joukkueen sisällä, erityisesti kopissa sanan säilä kävi vilkkaana.
Maskun Palloseuran Regions Cupin neljännen kierroksen peli pelattiin maanantaina 19. elokuuta. Samana päivänä edustuksen alkukauden valmentajana Timo Jalo vapautettiin valmennusvastuusta ja uudeksi päävalmentajaksi nimettiin Olli Larkela.
Maanantai-illan pelissä nähtiin "uudesti syntynyt" voitokas Masku ja voitto Espoolaisista lukemin 4-1 avasi tien jo Cupin puolivälieriin.

MaPS - VG-62 voitolla ylempään loppusarjaan

Perjantaina 27. elokuuta Maskun Taponkedon nurmella nähtiin paikalliskamppailu, jonka panos oli selvä. Voittaja varmistaisi paikan ylempään loppusarjaan. Kotijoukkueen mainoskampanja "Seura-asussa ilmaiseksi" oli tuottanut tulosta ja suurilukuisen kotiyleisön edessä Masku esitti kauden parasta peliään. Makea voitto lukemin 4-0 maistui niin pelaajille kuin yleisöllekin.
Kolmosen "kevätkierroksen" viimeinen peli Raumalla päättyi kotijoukkueen voittoon 4-1. Lukemat eivät kerro koko totuutta pelistä, joka oli huomattavasti tasaisempi mitä numerot näyttävät.

Maskun Palloseuran Regions Cupin puolivälierä FC. Kontua vastaan piti pelata lauantaina 4. syyskuuta. Valitettavasti korona puuttui peliin ja siirsi pelin tiistaihin 14. syyskuuta. Miesten Kolmosen yläloppusarja alkaa perjantaina 17. syyskuuta vieraspelillä Rauman Pallo-Iiroja vastaan. Kotiotteluita Masku pelaa vielä kaksi peliä, kun vastaan asettuvat VG-62 ja ÅIFK.