Jari Oksanen on MaPS:n uusi fysiikkavalmentaja!
Maskun Palloseura ryJulkaistu: 29.11.2023 13.49

Jari Oksanen on MaPS:n uusi fysiikkavalmentaja!

Tulevalla kaudella edustusjoukkueen monivuotinen kapteeni Jari Oksanen ottaa vastuun myös seuran fysiikkavalmentajan roolista. Kaudella 2024 tämä pilottihanke keskittyy ensisijaisesti 11v11-joukkueisiin, ajatuksena on luoda joukkueille yhtenäinen toimintamalli fysiikkaharjoittelun ja esimerkiksi alkulämmittelyn osalta.

Jari Oksaselle kausi 2024 on jo 16. MaPSin edustusjoukkueessa! Pelaajaura ei suinkaan ole päättymässä, mutta Jari ottaa jatkossa isompaa roolia myös valmennuksen puolella. Fysioterapeutin koulutus luo Jarille vahvan pohjan fysiikkavalmentajan tehvävissä toimimiseen.

"Tarjoutui hieno mahdollisuus päästä osaksi seuran kehittämistä käytännön tekemisen tasolla ja otan fysiikkavalmentajan pestin nöyränä vastaan. Tavoitteena on luoda yhtenäisiä malleja mm. joukkueiden alkulämpöihin, tähtäimenä luonnollisesti loukkaantumisriskin pienentäminen. Lisäksi pyrin tarjoamaan osaamistani ja vinkkejä joukkueiden valmennusryhmille heidän tarpeidensa mukaan. Tämä on pieni askel tulevaisuuteen, ajatellen jo seuraavan kymmenen vuoden sisällä todennäköisesti tapahtuvaa oman peliuran paketointia" virnuilee Oksanen.