ELO

Maskulle piste huippumatsista

PIF 0 Masku 0

Aki Simola

Maskun Palloseura pelasi perjantaina Länsi-Suomen Kolmosta Pargas IF:n vieraana. Paraisten keinonurmella pelatussa hyvätasoisesta matsista puuttumaan jäivät ainoastaan maalit.

Piffenin ja Maskun taistelut ovat viime vuosina olleet tiukkoja vääntöjä. Edellisen kolmen kauden aikana paraislaiset eivät tosin ole kertaakaan onnistuneet maskulaisia voittamaan. Viime kaudella joukkueiden molemmat ottelut päättyivät tasapeliin. Myös ennen sarjan alkua joukkueet ottivat tasaisen maalittomasti yhteen jo parhaat päivänsä nähneellä Pajbackan muovilla. Kovin samankaltainen oli joukkueiden taistelu varsinaisista sarjapisteistäkin..

Kaksi hyvää Kolmosen joukkuetta pelasivat vauhdikkaan mittelön, josta ei tapahtumia puuttunut. Avausjaksolla molemmilla oli paikkansa myös maalintekoon.

Maskulaisista lähimmäs onnistumista pääsi Aleksi Laiho, jonka tulisen laukauksen Piffen-vahti Arnold Uschanoff torjui vain vaivoin.

Aavistuksen niskan päällä olleiden paraislaisten useimmat yritykset nollasi kauden ensi matsinsa maskulaisten maalilla torjunut Henri Forsström. Veskari nollasi näyttävästi muiden muassa Maskussakin vuosia pelanneen Joonas Manzon läpiajon.

Päätösjaksollakin kotijoukkue pääsi hienokseltaan viemään peliä. Vahvalla pelipäällä ollut veräjänvartija Forsström sai puolustukselta hyvin tukea pitäen maalinsa koskemattomana loppuun saakka. Viimeisellä kympillä pariinkin otteeseen Palloseuran maalia tuloksetta hätyytteli Piffenin turhautunut tähtipelaaja Arsalan Azizi.

Päätösjakson paras maskulaisten tilanne oli Kari-Pekka Koivusella. Miehen vahva eteneminen päättyi laukaukseen sivuverkkoon maalitolpan väärälle puolelle.

Kolmosen tasolla ottelu oli kaikin puolin kauden ehdotonta huippua. -Molemmat joukkueet pelasivat hyvää futista. Taisteluilme tyydytti varmasti kaikkia paikalla olleita. Tällä kertaa maaliton ottelu ei varmasti ollut tylsä. Olen varsin tyytyväinen pisteeseen tänään, Palloseuran päävalmentaja Kari Hagelberg kommentoi.

Seuraavaksi maskulaisten matka vie ensi lauantaina Ahvenanmaalle FC Ålandin vieraaksi.

•Vakka-Suomen Sanomat•

vakka.fi