ELO

Masku jyräsi jälleen Someron

Tiainen teki vartissa hattutempun

Maskun Palloseura oli tällä kaudella ylivoimainen vastus Someron Voimalle

Länsi-Suomen Kolmosen perjantainen koitos oli kevätkierroksen tapaan maskulaisten ylivoimainen näytös. Tälläkin kertaa joukkueiden tasoero kirjattiin kuuden maalin marginaalilla.

Maskulaiset ottivat Taponkedon hyväkuntoisen kotikenttänsä haltuun heti kättelystä. Pallo kaivettiin Someron verkosta jo kahdeksannella peliminuutilla, kun Topias Tiainen jatkoi Niclas Forssin laukauksen paluupallon maaliin. Vain neljä minuuttia myöhemmin sama mies onnistui jälleen. Tällä kertaa Henri Salo tarjoili vapauttavan läpisyötön Tiaiselle, joka kajautti pallon tarkasti alanurkkaan.

Reilun parinkymmenen minuutin jälkeen peli paketoitiin lopullisesti. Ensin Niclas Forss onnistui Waltteri Peltolan ja Samuli Mikkosen esityöstä. Minuuttia myöhemmin vahvan maalivireen Maskun paidassa löytänyt Topias Tiainen naulasi hattutemppunsa Niclas Forssin passista.

Somerolaiset saivat pientä lohtua 38. minuutilla, kun Mamadu Jalloh sivalsi pallon Ville Seppäsen ohi Maskun maaliin.

Päätösjaksolla pallo pyöri edelleen somerolaisten maalilla. Paikkoja lisäosumiin rakennettiin tasaiseen tahtiin. Lähimpänä oli 55. minuutilla Kari-Pekka Koivunen, jonka tulinen vapari tärähti yläputkeen. Pari minuuttia myöhemmin Jari Oksanen sijoitti Koivusen passista pallon tyhjän maalin yli.

Reilun tunnin jälkeen lopulta lukemat muuttuivat, kun maestro Niclas Forss onnistui toistamiseen ottelussa.

Ottelun viimeisen vartin alkajaisiksi Kari-Pekka Koivunen pääsi yrittämään rangaistuspilkulta. Someron veskari Niklas Sundberg onnistui kuitenkin torjumaan yrityksen.

Hetken kuluttua pallo oli kuudennen kerran Sundbergin takana, kun Joonas Juhola puski Aleksi Laihon antaman kulmapotkun pussiin.

Loppulukemat 7-1 tälläsi rankkarista Jari Oksanen viisi minuuttia ennen päätösvihellystä. Tuomari Aapo Kyllönen vei pallon pilkulle, kun muutaman vuoden tauon jälkeen vihreävalkoisiin pelannut Aatu Hagelberg torpattiin alueella.

Loppulukemat eivät juuri selittelyjä kaipaa. Somerolaiset olivat tällä kaudella täysin vastaantulijoita maskulaismyllytyksessä. -Tietenkin maalit maistuvat aina. Erityisen mukavaa oli, että keskikentän toipilaat Kalle Kauppi ja Aleksi Laiho pääsivät jälleen tositoimiin, päävalmentaja Kari Hagelberg iloitsi.

Seuraavaksi maskulaisten matka vie keskiviikkona yläkentän muoville, jossa vastassa on liigajoukkue FC Interin kivikova reservimiehistö.

Aki Simola, Vakka-Suomen Sanomat

SoVo