ELO

JIK - MaPS Masku   1 - 2

Vikingavallen gräs

Voitto saarelta

Maskun Palloseura taisteli arvokkaan vierasvoiton lauantaina Jomala IK:n vieraana Ahvenanmaalla. Länsi-Suomen Kolmosen tiukassa voittotaistelussa maskulaiset nousivat nyt pisteen päähän sarjan piikkipaikasta. Maskulaiset saivat mainion lähdön otteluun. Jomalan maaliin pallo upposi jo viidennellä peliminuutilla. Osuman viimeisteli harvakseltaan maaleja tekevä puolustaja Joni Vuorinen, jonka komea laukaus sivurajan tuntumasta painui maalin takaylänurkkaan. Varsin hyvin Palloseuran otteissa edenneessä ottelussa toinen vierasmaali rakennettiin reilun puolen tunnin jälkeen. Liukasliikkeinen laitalinkki Topias Tiainen puski Niclas Forssin ylärimaan pamahtaneen laukauksen paluupallon perille.Avausjakson edettyä jo lisäajan puolelle Isännät onnistuivat kaventamaan lukemia. Pallon Ville Seppäsen taakse Maskun maaliin upotti Lucas Eriksson. Päätösjaksolla sarjapaikkansa puolesta taisteleva Jomala yritti kaikin keinoin tasoitusta. Maskulaisten puolustuspeli pysyi hyvin kasassa, eikä palloa enää omiin päästetty. Muutamista paikoistaan lisämaaleja myöskään vieraat eivät enää ottelussa iskeneet.

-Olen erityisen tyytyväinen asenteeseen, jolla joukkue tänään voiton taisteli, maskulaisvalmentaja Kari Hagelberg kiitteli.

Voitto oli kihelmöivän jännittävän sarjatilanteen kannalta makoisa. Viisi joukkuetta mahtuu nyt taulukossa kahden pisteen sisään. Kierroksen muissa sarjan kärkipään otteluissa pelattiin pari tasapeliä. Sarjakärki Peimarin takana Masku on nyt kakkosena vain pisteen jäljessä. Tasapisteissä Palloseuran kanssa on Piffen. Keskinäisen ottelunsa tasan pelanneet FC Inter ja FC Åland seuraavat vain pisteen päässä.

Palloseura pelaa seuraavaksi perjantaina Taponkedolla. Vieraaksi saapuu Someron Voima.

JIK

3'MaaliVuorinen Joni