TOU

Masku kellisti Pallokerhon

Masku 3 TPK 0

Aki Simola

Tasaisia vääntöjä yleisölle vuosikaudet Kolmosessa tarjonneet Maskun Palloseura ja Turun Pallokerho iskivät yhteen perjantaina mukavassa pelikelissä Taponkedolla.

Tällä kertaa isännät olivat selkeästi edellä vieraitaan ja ottivat ansaitun voiton päätösjakson maaleillaan.

Ottelun kokenein taituri oli entinen kansainvälisen tason erotuomari Jouni Hyytiä, jolla ottelu pysyi ohjaksissa rutiinityyliin.

Avausjakson 25. minuutilla Niclas Forss vapautti Jari Oksasen vasemmalta laidalta läpi. Laiturin terävän laukauksen pysäytti Pallokerhon maalivahti Tuomas Leino, joka vuosituhannen alkupuolella torjui myös maskulaisväreissä.

Reilun puolen tunnin kohdalla TPK:n Marno Lastula kirmasi läpiajoon, mutta isäntien maalilla Ville Seppänen nollasi miehen yrityksen.

Kertaalleen Tuomas Leino torjui pallon Maskun kulmapotkusta maalin yläriman kautta väljemmille vesille.

Päätöspuolikkaan alkuun Masku tuli terävästi. Ottelun avausmaali nähtiin 53. minuutilla. Kari-Pekka Koivunen tarjoili Niclas Forssille terävän pystysyötön. Forssin laukaus lähietäisyydeltä pomppi Kerhon puolustuksen kautta maaliin.

Johtoasemassa maskulaiset hallitsivat tapahtumia isännän ottein.

Pelin 72. minuutilla vahvalla pelipäällä ollut Koivunen syötti jälleen Forssin läpiajoon, joka päättyi Kerhon puolustuksen torppaukseen. Tuomari Hyytiä ei epäröinyt, vaan osoitti pallon terävästi pilkulle. Rankkarista Niclas Forss täräytti pallon saletisti keskeltä sisään.

Täysin isäntien komennossa kohti päätöstä edennyt ottelu sai viimeisen niittinsä lisäajalla, kun Eemeli Jäspi nosti hallitusti Niklas Haritun syötön Pallokerhon häkkiin.

Erityismaininnan ansaitsee oman pään puhtaana pitänyt puolustuslinja, joka toimi toppari Matias Louannon johdolla mallikkaasti.

Samanaikaisesti Paraisilla pelatussa kärkiottelussa Piffen ja Peimari tasaisivat pisteet. Voitolla maskulaiset pääsivät jo parin pinnan päähän piikkiipaikkaa pitävästä Peimarista. Seuraavaksi Palloseuran matka vie ensi viikon sunnuntaina Sauvoon Peimarin vieraaksi. -Parantaa toki täytyy edelleen, jotta pisteputkelle saataisiin jatkumoa Sauvostakin, maskulaisköskijä Kari Hagelberg ennakoi.

Vakka-Suomen Sanomat

Tilastot