MaPS T12 aloitti kesäloman helteisessä säässä leireillen 9-10.6.2021
Julkaistu: 10.06.2021 21.56

MaPS T12 aloitti kesäloman helteisessä säässä leireillen 9-10.6.2021

2012 syntyneiden tyttöjen valmentajat saivat extempore idean yhtenä iltana kesäleiristä. Siitä se ajatus sitten lähti. Valmennus päätti järjestää joukkueensa tytöille vapaaehtoisen päiväleirin pienellä budjetilla, ja ajatuksella että tytöille saataisiin extra tekemistä pariksi päiväksi. Joukkueessa on kirjoilla 17 tyttöä ja leirille ilmoittautui heistä 13 eli aktiivisuutta riitti, ja se yllätti valmennuksen.

Leiripäivät kestivät klo. 9-15 ja ohjelma oli erilainen molemmille päiville. Alusta asti oli selvää, että paljon tulisi olemaan pelaamista. Tärkeintä oli kuitenkin saada päiviin kaikkea uutta ja ihmeellistä, mitä ei normaalisti treeneissä tulisi tehtyä. Toimintaa, jolla saadaan jo loistavaa joukkuehenkeä nostettua entisestään.

Ensimmäinen päivä oltiin Taponkedon ympäristössä. Päivä aloitettiin jakautumalla neljään ryhmään, ja jokaiselle ryhmälle annettiin oma kartta, jossa oli 5 rastia. Rasteilta tytöt keräsivät aina yhden tavun tai sanan mukaansa. Lopulta niistä piti ryhmässä muodostaa sana tai kaksi. Tässä kohtaan tuli huomattua, että on tytöillä ollut hyvät opettajat koulussa. Niin hienosti jokainen sai yhdistettyä tavut. Lopulta ryhmien sanoista muodostui lause, joka kertoi paikan, josta tytöt löytäisivät joukkueemme uuden ja ensimmäisen maskotin. Vastaus oli: ”Kajo apina on Annen auton takapenkillä hallin pihalla”. Sieltä sitten löydettiin uusi joukkueen jäsen (170cm apina), joka hurmasi kaikki ensisilmäyksellä. Lisäksi päivän aikana tehtiin leiripaidat, piirrettiin muutaman maan lippuja (syy selviää Instagram-sivuiltamme lähipäivinä, otahan seurantaan), pelattiin futista, keilattiin jalkapallolla, heitetiin frisbeetä, potkittiin tutkaan, haettiin sanoja sokkelosta, touhuttiin pallolla erilaisia juttuja sekä tietenkin syötiin hyvää paikalliselta yrittäjältä tilattua lounasta, välipalaa unohtamatta. Eli toiminnan täytteinen päivä takana.

Toisena leiripäivänä otettiin hieman rennommin. Ohjelmassa oli tietysti pelaamista, sulkkista, jousiammuntaa, tyttöjen toivomaa peilistä sekä lippuihin liittyvää kuvausta. Sekä se tärkein eli ruokailu. Tänään se hoidettiin myös paikallista kannattaen, ei toki ihan urheilija tyyliin eli mentiin Burger Kingille. Kiitos heille nopeasta ja hyvin toimineesta palvelusta, vaikka taidettiin iskeä itsemme sinne pahimpaan lounas aikaan. Täältä jatkettiin matkaa iltapäiväksi Maskun Rivieran montulle uimaan ja palloilemaan. Tämä taisi olla tyttöjen odotettu kohokohta, sillä ennen emme olekaan joukkueena olleet uimassa. Allekirjoittanut valmentaja pohti ja stressasi tätä päivän viimeistä rastia ihan turhaan. Tuli todettua, että meillä on kyllä niin ihanat tytöt joukkueessa, että heidän kanssaan kaikkia menee hienosti maaliin.

Toivottiin hyviä säitä. Saatiin enemmän mitä toivottiin. Kiitos tytöille ja vanhemmille sekä meidän huipulle toimihenkilö porukalle, joiden ansiosta tämä päästiin toteuttamaan. Huomenna jatketaan treeneillä ja lauantaina sekä sunnuntaina pelaillaan piirisarjaa.

Muistakaa ottaa seurantaan https://www.instagram.com/maps_t12/ niin pystytte seuraamaan meidän matkaamme.