HEI

SalPa YJ - MaPS

Salo Astrum KHT B

Voitolla kotiin Salosta

T13 Ykkösessä pääsimme ottamaan revanssin SalPan YJ joukkuetta vastaan Salon Astrum-areenalla torstaina illansuussa. Talvella sarjan karsintapeleissä SalPa YJ vei ottelun 5-1 ja nyt saimme tilaisuuden näyttää, mitä olemme oppineet sitten viime kohtaamisen.

Ja opittu oli. Pääsimme pelin aikana monta kertaa vaarallisen lähelle maalia ja kahdesti onnistuimmekin maalinteossa. Ensimmäisellä puoliajalla Anni sai syötön maalinvahdinalueelle ja upotti komeasti pallon verkkoon. Toinen puoliaika alkoi kuitenkin maskulaisilla varsin heikosti, peli oli täysin hukassa. Vastustaja siirteli keskialueella palloa pelaajalta toiselle, emmekä me päässeet ollenkaan mukaan. Jotenkin tästä uneliaisuudesta kuitenkin herättiin ja pääsimme jälleen mukaan. Viimeistään silloin, kun Ella antoi komean kulmapotkun ja muutaman kosketuksen jälkeen Emilia latasi 0-2. Vain muutaman minuutin kuluttua SalPa tosin kavensi 1-2, mutta sinnikkäästä molemminpuolisesta yrityksestä huolimatta nämä jäivät loppunumeroiksi.

Parannettavaa jäi seuraaviin peleihin yhä. Varsinkin juoksuvoimassa ja fyysisyydessä jäimme SalPan taakse. He myös pelasivat rohkeasti pääpalloja, joilla pelin suunta helposti kääntyi. Meillä taasen onnistui ehkä viimeistely paremmin. Meillä oli useampiakin hyviä maalipaikkoja, jotka hitusen ohi taikka maalivahti onnistui torjumaan. Vaikka otti meidänkin maalivahtimme Sara muutaman komean kopin.

Arvokkaat kolme pistettä kuitenkin Maskuun. Seuraavaksi vastaan tulee Ilveksen -08 syntyneet tytöt. Tervetuloa Taponkedolle kannustamaan lauantaina 1.8. klo 12!