TOU

FC ÅLAND 1
MASKU 0

Aki Simola

Ahvenanmaan vierailu tuotti Maskun Palloseuralle kauden avaustappion Länsi-Suomen Kolmosessa. Liigajoukkue IFK Mariehamnin farmiporukka FC Åland oli loistavan maalivahtinsa Anton Lepolan ja saamansa rankkarimaalin verran maskulaisia parempi lauantaina idylliasellä Markusbölen stadionilla.

Ilman kokeneita kippareitaan Kari-Pekka Koivusta ja Verneri Kryssiä saarelle matkustanut Palloseura sai ikävän startin matsille, kun topparin tontilla operoinut Eemeli Laaksonen torppasi isäntien liukasliikkeisen Rezgar Amanin rankkarialueella jo avausvartilla.
Pilkulta pallon Lassi Pyölin selän taakse täräytti Jimmy Sundman. -Tulkinnanvarainen rankkari, sillä mielestäni Amani kyllä pelasi väärin ennen Laaksosen osumaa, joukkueenjohtaja Mika Haliseva kommentoi tuomiota.

Niin tai näin, niin tuo avasuvartilla syntynyt osuma riitti lopulta täytteen pistepottiin muutoin melko hajuttomassa ja mauttonmasasa matsissa.
Päätösjakson lopulla maskulaiset yrittivät runnoa tasoitusta vailla tulosta. Pitkät pallot eivät tuottaneet maalia, vaan isäntien puolustus liigatason maalivahtinsa Anton Lepolan johdolla nollasi vieraiden yritykset kerta toisensa jälkeen. Loppuhetkien paras paikka siunaantui kokeneelle Jesse Hämäläiselle, jonka yritys parhailta paikoilta viuhui taivaan tuuliin. Samaisella stadionilla kuusitoista vuotta aikaisemmin Hämäläinen sai nauttia sankarina voittomaalista, mutta tällä kertaa historia ei toistanut itseään. -Oliko se jo vuonna 2002? Muistan kyllä kuin eillisen päivän tuon matsin. Silllon Palloseura oli kyllä terävämpi kuin tänään, 330 ottelua ja rapiat päälle raitapaidassa pelannnut konkari veisteli.

Maskun seuraava matsi on tulevana lauantaina Sauvon keinonurmella. Palloseuran neljän matsin mittaisen vieraspelikiertueen päätösmatsissa isäntänä toimii karvaasti Kakkosesta piirisarjaan pudonnut Peimari United.

FC Åland