SYY

MaPS YJ - LTU  17 - 1

Masku Taponketo nurmi

Maskun Palloseura P20 Ykkösen B-lohkon kolmas

Maskun Palloseuran A-junnujen kauden viimeisestä pelistä muodostui todellinen maali-iloittelu. Lukemat 17-1 ovat karua luettavaa, mutta kaikki kunnia vastustajalle LTU:lle, joka osasi nauttia omista onnistumisista loppuun asti.

Niin nauttivat myös maskulaiset. Voiton myötä varmistui historiallinen podium-paikka kolmantena Palloliiton P20 Ykkösen sarjan B-lohkossa. Ottelun jälkeen vastuuvalmentaja Rami Laaksonen piti saavutuksesta huolimatta "pokerinaaman" ja kommentoi peliä ja kulunutta kautta. "Vielä vuosi sitten olimme siinä tilanteessa, että koko joukkueen saaminen tälle kaudelle oli arvoitus. Työtä tehtiin useampi kuukausi, että saatiin joukkue kasaan. Lopulta nimilistassa on ollut yli 35 nimeä ja silti lähes poikkeuksetta jokaiseen peliin on saatu soitella pelaajia paikalle. Onneksi A-junnujen rinkiä on kauden aikana voitu täydentää niin B-junnujen kuin myös Maskun edustuksen A-ikäisillä pelaajilla. Tämä on ollut juuri sitä Maskun Palloseuran nuorten pelaajien kehitystarinaa tukevaa toimintaa mihin seurassamme on pyritty ja pitää jatkossakin pyrkiä. Lisäksi yhteistyö Liedon Pallon ja VG-62 kanssa on vahvistanut joukkueen pelaajarakennetta P20-Ykkösen tason vaatimusten mukaiseksi."

Valmentaja Rami Laaksonen toimii A-junnujen valmennuksen lisäksi Maskun Palloseuran valmennuspäällikkönä, ja jatkaa analysointia. "Täytyy myöntää, että tänään ottelun loppuvihellys tuntui hyvältä. Kausi on ollut raskas, mutta tätä joukkuetta on ollut ilo viedä eteenpäin. Haasteet ovat niitä joita valmentaja kaipaa, naurahtaa Laaksonen ja jatkaa; Joukkueen perusrunko on pelannut vuosia yhdessä, ja jokainen uusi pelaaja on kotiutunut helposti joukkueeseen. Pelaajien yhteishenki on ollut se mikä tätä joukkuetta on viennyt eteenpäin. On myös sanottava, että meillä on ollut upea tiimi joukkueen taustalla."

Maskun Palloseuran A-junnujen valmennuksesta vastasi kuluvalla kaudella Rami Laaksonen ja Petri Heimola. Joukkueen huoltajana toimi Kari "Karra" Järvinen, rahastonhoitajana Teppo Noopila ja joukkueenjohtajana Kari Ahonen hyvänä apunaan Kalle Saarinen. Maskun palloseura YJ P20 joukkee kiittää Liedon Palloa, VG-62:ta, yhteistyökumppaneita ja erityisesti kaikkia kannustajia kuluneesta kaudesta.

Tilastot

LTU