KES
A-pojat, A ykkönen

MuSa - MaPS YJ   1 - 6

Musan kenttä nurmi

Maskun Palloseuran A-juniorit tekivät historiaa!

Viime syksynä Maskun Palloseuran A-juniorit tekivät yhteisjoukkueen Liedon Pallon kanssa. Tavoitteeksi asetettiin Palloliiton P20 Ykkösen sarjapaikan säilyttäminen kevät kierroksen jälkeen. Tavoite täyttyi 12 joukkueen sarjassa loistavasti, sijoituksen ollessa kuudes. Sarjataulukon kolmen viimeisen joukkueen kohtalona on putoaminen P20 Kakkoseen syyskierroksen ajaksi.

Maskun Palloseuran 30-vuotisen historian aikana tämä on ensimmäinen kausi, kun A-junnut nähdään nykymuotoisen sarjan osalta P20 Ykkösessä koko kauden.

Kasvua ja kasvatusta

Yhteisjoukkue Maskun ja Liedon välillä on ollut edellytys kauden menestykselle. Sen lisäksi Naantalin VG-62 seuran kanssa tehty yhteistyöseurasopimus on mahdollistanut nuorten pelaajien peluuttamisen Maskun A-junnujen ja VG-62 edustuksen välillä. Lisäksi A-junnujen Kakkosta on pelattu Liedon Pallon nimissä.

Näin on tarjottu peliaikaa kaikille mukana oleville pelaajille ja samalla annettu mahdollisuus kehitykselle nuorempien ikäluokkien pelaajille. Kolme kertaa viikossa harjoittelevan A-junnujen harjoituksissa on nähty pelaajia B ja C-junioreista. Samalla heille on tarjoutunut arvokasta peliaikaa A-kakkosen peleissä.

Voitokas kauden päätös nähtiin Porissa

Maskun kevätkierroksen viimeinen peli pelattiin Porissa 30. kesäkuuta. Vastaan asettui Musan Salama. Masku lähti paineettomana peliin, koska sarjapaikka oli varmistunut jo edellisen kierroksen jälkeen.

Tahtotila otteluun oli kuitenkin selkeä. Pelataan oman tason mukainen peli ja otetaan pisteet kotiin. Asenne oli kohdillaan ja myös näkyi Musan vihreällä veralla.

Pelin alku ei noudattanut ihan tahtotilaa ja käsikirjoitusta. Sitten alkoi Maskulaisten hyvä harjoittelu tuottamaan tulosta ja peli kääntyi vihreävalkoisten hallintaan. Tosin peli pelattiin mustat vieraspaidat päällä. Parin kymmenen minuutin pelin jälkeen Vili Lehtovaara onnistui yllättämään MuSan maalivahdin. Hetkeä myöhemmin MuSa sai rangaistuspotkun ja tasoitti ensimmäisen puoliajan päätösluvuiksi 1-1.

Toiselle puoliajalle pukukopista kentälle saapui nälkäinen Masku. Kentälle puoliajalla vaihdettu Antti Nieminen kiitti luottamuksesta, ja maalasi kahteen kertaan. Pöytäkirjaan maalintekijöinä nimensä saivat myös Matias Nätynki, Antti Leppiniemi ja vaihdosta kentälle tullut Eemeli Heimola.

Lopputulos 6-1 Maskulle takasi kuudennen sijan sarjassa. Samalla varmistui, että Maskun maalitykki Samuli Mikkonen voitti pistepörssin kymmenellä tehdyllä maalilla. Tosin Porissa Mikkosta ei nähty, koska hän kävi Maskun edustuksen pelissä tekemässä hattutempun edellisenä päivänä Taponkedon nurmella.

Syyskierros alkaa elokuussa ja nyt on edessä hyvin ansaittu vajaan parin viikon mittainen tauko. Tavoite on asetettu, myös ensi keväänä pelataan P20 Ykköstä.

Tilastot
MuSa