SYY

Masku Taponketo nurmi

Masku kaatoi Wilppaan päätösjaksolla

Masku 3 WIlpas 0

Maskun Palloseura ja Salon Wilpas taistelivat perjantaina Taponkedolla Länsi-Suomen Kolmosen sarjapisteistä. Vahvan päätösjakson pelanneet maskulaiset ottivat lopulta ansaitusti selkeän kotivoiton salolaisista.

Palloseuran kokoonpanosta puuttui tällä kertaa tukku avainpelaajia. Kentällä nähtiinkin runsaasti seuran a-junnuja, jotka ovat pelanneet vahvaa kautta nuorten Ykkösen peleissä.

Ensimmäinen vartti ottelusta potkittiin maskulaisten hallitessa tapahtumia. Hyvä paikka maalintekoon oli reilun kymmenen minuutin kohdilla, kun Kari-Pekka Koivunen tykitti Matias Louannon tarjoilusta pallon hieman vasemman yläkulman ohitse.

Salolaisten paras sauma oli Olli Jakosella 20. peliminuutilla. Maskulaisten maalinsuulla pitkästä aikaa torjunut Henri Forsström esti yrityksen näyttävästi.

Viela avausjakson lopulla Wilppaalla oli tilaisuutensa siirtyä johtoon. Varmasti torjunut Forsström hoiteli salolaisten hätistelyt eleettömästi.

Kotijoukkueen avausmaali syntyi heti päätösjakson alkuun varsin onnekkaasti. Laitapakki Eemeli Laaksonen laukoi tulisesti rankkarialueen kulmalta ja pallo pomppasi Samuli Heinisen kautta maalin oikeaan alakulmaan.

Maskulaiset pitivät johtoasemassakin pelinsä hyvin paketissa. Joukkue rakenteli hyökkäyksiä tasaiseen tahtiin kohti salolaismaalia.

Pelin 69. minuutilla Matias Louanto vapautti Jari Oksasen läpiajoon. Yritys tyssäsi, kun Aleksander Strekalovskiy torppasi miehen tantereeseen rankkarialueella. Pilkulta pallon paukutti takuuvarmasti maaliin toppari Verneri Kryssi.

Loppua kohden hämärtyvässä syysillassa peli pyöri lähinnä Wilppaan päädyssä. Pitkään lisämaalien esteenä oli maalivahti Verneri Salomaa, joka venyi jakson loppupuolella useampaankin huippupelastukseen.

Loppulukemat kirjattiin lisäajan puolella, kun mainiosti pelannut Samuli Heininen sijoitti pallon päätyrajan tuntumasta oikeaan alakulmaan. Syötön tarjoili vahvalla pelipäällä ollut Matias Louanto.

Muutaman tahmean pelin jälkeen voitto maistui maskulaisleirissä. -Tasapainoinen suoritus. Erityisen iloinen olen seuran nuoriso-osaston ennakkoluulottomista otteista, päävalmentaja Petteri Pitkänen kiitteli.

Seuraavaksi Palloseura vierailee ensi lauantaina sarjajohtaja Rauman Pallo-Iirojen vieraana Äijänsuolla.

Aki Simola

Tilastot