TOU

ÅBO IFK 0

MASKU 1

Aki Simola

Maskun Palloseuran voittoputki Länsi-Suomen Kolmosessa venyi kolmen ottelun mittaiseksi perjantaina Turun Urheilupuiston yläkentällä. Nollakerhoon sarjassa jumiutunut Åbo IFK ohjasi pallon omaan maaliin, joka riitti tuottamaan Maskulle täyden pistelisäyksen sarjataulukkoon.

Vuosien saatossa varsin vaikeana vieraskenttänä tutuksi tullut yläkenttä ei tälläkään kertaa muodostunut helpoksi paikaksi Maskun vihreävalkoisten pistejahdissa.

Vieraat hallitsivat kyllä palloa ja veivät hyökkäyksiä taajaan tahtiin kohti isäntien maalia. Viimeisellä kolmanneksella keinot kuitenkin merkillisesti loppuivat.Viimeiset syötöt epäonnistuivat maskulaisilta kerta toisensa jälkeen, eikä maalipaikoillakaan siten avausjaksolla juuri juhlimaan päästy. Lähimpänä onnistumista olivat Matias Pakarinen ja Kari-Pekka Koivunen, joiden terävät laukaukset IFK-veskari Samu Saari onnistui pysäyttämään.

Palloseura sai lopulta pallon IFK:n maaliin makeasti aivan jakson viime minuutilla kulmapotkun jälkitilanteesta. Kulmalipulla operoinut Matias Pakarinen sai isäntien puolustukselta pallon takaisin ja lähetti sen uudelleen luukulle, jossa isäntien epäonneksi oma mies ohjasi pallon näyttävästi etukulmasta häkkiin.

Toiselle jaksolle IFK pyrki vaihtoruletilla saamaan uutta pykälää silmään.Vaihdotkaan eivät joukkuetta auttaneet, sillä Masku otti ottelun totaalisesti ohjaksiinsa. Maalintekopaikkoja syntyi jatkuvana vyörynä Turun kanarialintujen päädyssä. Useimmiten paikoille pääsi maskulaisten ykköstykki Kari-Pekka Koivunen. Kippari Koivusen tavoin omat saumansa hyödyntämättä jättivät vuorollaan myös Jaakko Hietarinta, Jari Oksanen sekä Santeri Taskinen.

Viimeiseille kymmenminuuttiselle IFK panosti kaikki voimavaransa hyökkäykseen. Turkulaisten paras paikka maalintekoon osui 87. minuutille, mutta Palloseuran veräjänvartija Lassi Pyöli esitteli taitojaan torjumalla yrityksen näyttävästi. Torjunta riitti lopulta takaamaan joukkueelle makoisan voiton yläkentän muovilta.

Seuraavaksi Palloseuran vieraspelikiertue suuntaa tiistaina Paraisille. Pajbackan stadionin luonnonnurmella isännöi tällä tasolla uusi tuttavuus SC Wolves.

Tilastot
ÅIFK