TOU

MASKU 1

FC INTER 0

Aki Simola

Maskun Palloseuran vahva kevätvire Länsi-Suomen Kolmosessa kestää. Perjantaina Taponkedon keinonurmella vieraillut FC Interin kakkosjoukkue harasi hyvin vastaan, mutta joutui poistumaan Kasitielle maalin tappio matkassaan.

Avausjaksolla maskulaiset pyörittivät peliä kuin treenien alkuhöynässä. Hitaasti, mutta varmasti palloa omilla pitäen. Vierailija juoksi perässä, mutta palloa naapurille vihreävalkoiset eivät nimeksikään lainanneet.

Maalintekopaikoilla kotijoukkuekaan ei toki juhlimaan päässyt. Lopulta ottelun ainokaiseksi jäänyt täysosuma syntyi reilun puolen tunnin pelailun jälkeen. Vapaapotkun jälkitilanteesta pallon paukutti vasurillaan maalin vasempaan takakulmaan parin pelin huililta tositoimiin palannut Matias Louanto.

Päätösjakson alkupuolella pelin henki jatkui samansuuntaisena. Maskulaisten vaihtorotaation seurauksena turkulaisetkin pääsivät ottelun loppua kohden paremmin taistoon kiinni.

Kahdeksalla puolustajalla matsin maaliin vienyt Palloseura selviytyi kuitenkin loppupiippaukseen saakka vailla takaiskuja.

Maskulaisten parhaina Rasmus Holman ja Jani Aaltosen vetämä palkintoraati palkitsi jälleen mainion matsin pelanneen toppari Joonas Juholan kolmella tähdellä. Kaksi meni maalintekijä Louannolle ja yksi nollan torjuneelle Lassi Pyölille.

• Liian selvältä alussa näyttänyt peli meinasi muuttua vaikeaksi lopussa. Tuurilla ja taidolla saimme täydet sarjapisteet, joista kuitenkin vain ja ainoastaan pelataan, maskulaisluotsi Toni Järvinen tiivisti.

Seuraavaksi Palloseura pelaa peräti neljän matsin mittaisen vierasturneen, joka alkaa ensi perjantaina yläkentällä Åbo IFK:n kohtaamisella. Ottelusiirtojen takia joukkue pelaa seuraavan kerran kotonaan vasta kesäkuun 1. päivä, jolloin Taponkedon luonnonnurmelle vieraaksi saapuu Pargas IF.

Kuvateksti: Matias Louanto tulitti matsin ainoan maalin perjantaina Taponkedolla.

Tilastot

FC Inter 2