HUH
Miehet Edustus, Kolmonen

MaPS Masku - FC Boda  1 - 0

Naantali KHT

Masku - FC Boda 1-0 (0-0)

Masku korkkasi Kolmosen voitolla

Aki Simola

Maskun Palloseura sai kunnian isännöidä tämän kauden Länsi-Suomen Kolmosen avausmatsia. Talvisten sääolosuhteiden vuoksi kotipelinsä joukkue joutui kuitenkin viemään naapurikaupunki Naantalin lämmitetylle keinonurmelle. Maskulaisten selkeästi hallitsemassa ottelussa vieraana Karvetissa käväissyt Kemiönsaaren FC Boda taipui maltillisin loppulukemin 1-0 (0-0).

Kalseissa räntäolosuhteissa startannut matsi oli avauspuolikkaalla täydellisesti vihreävalkoisen maskulaisryhmän kontrollissa. Kuvaavaa jakson tapahtumille oli kulmapotkulukemat. Palloseuralla täysi tusina ja Bodalla pyöreä nolla.

Pallonpyöittelystä huolimatta selkeitä maalintekopaikkoja ei aivan samassa suhteessa synytynyt. Jakson paras paikka taisi olla mainosti keskikentällä peliä tehneen Matias Louannon napakka kaukolaukaus pelin 26. minuutilla.

Maalittoman avausjakson jälkeen iltavaloissa edennyt ottelu tasoittui päätöspuolikkaalle isäntien nostettua jalkaa kaasulta. Tarvittavan, eli voittomaaliksi jääneen täysosuman joukkue rakenteli 64. minuutilla, kun tutulla kentällä pelannnut Samuli Mikkonen vapautti Masku-kippari Kari-Pekka Koivusen nokikkain maalivahti Eraldi Grondedajn kanssa. Vieraiden ykköspeluri joutui antautumaan Koivusen vasurin painuessa tarkasti oikeaan alakulmaan.

Johtoasemassa Palloseuran valmennus suoritti vaihtoja. Keskikentältä vaihtoon lähteneen Matias Louannon poistuminen sotki raitapaitojen pelin pahemman kerran. Kemiönsaaren joukkue pääsi passivoituneen kotijoukkueen avittamana ajoittain hätyyttelemään kylmissään suurimman osan aikaa seisoskelleen Lassi Pyölin vartioimaa maalia.

Viimeisen rynnäkönpoikasen Boda sai aikaan aivan viime minuuteilla. Vieraiden parhaan sauman maalintekoon nollasi vaihdosta viimeiselle kympille sisään tullut laitapakki Valtteri Suvala.

Nihkeä sarja-avaus toi maskulaisille tärkeimmän eli kolme pistettä. -Sarja on pitkä ja jokainen piste taulukkoon täytyy ansaita tavalla tai toisella. Tänään voitto oli sitkeässä, mutta onnistuimme sen joukkueena kairaamaan, maskulaisluotsi Toni Järvinen pyöritteli.

Seuraavaksi Palloseuran pelit jatkuvat toivottavasti jo kotikunnan kentällä, kun vajaan parin viikon päästä Taponkedolle vieraaksi odotellaan vahvaa sarjanousijaa Someron Voimaa.

Tilastot

FC Boda