TOU

MaPS Masku - FC Inter 2  4 - 2

Masku Taponketo nurmi

Maskulle kolmas voitto putkeen

Niclas Forss (oik.) teki kaksi maalia Interin verkkoon.

Aki Simola

Masku 4 FC Inter 2

Maskun Palloseura pelasi perjantaina kauden ensimmäisen pelinsä Taponkedon luonnonnurmella. Vastassa kolean kuulaassa kevätkelissä ollut liigajoukkue FC Interin taitava kakkosmiehistö antoi maskulaisille kovan vastuksen.

Ennen ottelun alkua maskulaishyökkääjä Verneri Parko pokkasi piirijohtaja Jouni Koivuniemeltä palkinnon Länsi-Suomen Kolmosen huhtikuun pelaajana. Vahvasti kauden aloittanut Parko tehtaili huhtikuussa ensimmäisissä neljässä matsissa viisi täysosumaa.

Itse ottelun avausjakso ei alkuun suuremman juhlinnan aihetta runsaslukuiselle kotiyleisölle antanut. Interin nuori joukkue pelasi ennakkoluulottomasti ottelun alkuhetket ja liikutti palloa iloisesti.

Lähes parhaalla kokoonpanollaan peliin lähtenyt Palloseura sai jakson edetessä paremmin juonesta kiinni. Kertaalleen toki myös pallo Linus Virkin taakse Interin verkkoon jaksolla saatiin, kun Kari-Pekka Koivunen sivalsi Aleksi Laihon syötöstä pallon etukulmasta perille 29. peliminuutilla.

Päätösjaksoa oli pelattu viitisen minuuttia, kun Niclas Forss ampui Kari-Pekka Koivusen pystysyötöstä maskulaiset kahden maalin johtoon. Vain pari minuuttia myöhemmin Dima Aho puski helpohkosti turkulaisten kavennusosuman.

Reilun tunnin jälkeen pallo vietiin pilkulle, kun vahvasti Interin maalia kohti edennyt Jari Oksanen kaadettiin alueella. Rankkarin upotti hallitusti perille Niclas Forss.

Pelin 70. minuutilla Samuli Mikkonen kiersi maalivahti Virkin ja sijoitti lukemiksi jo 4–1. Mainion passin maaliin tarjoili keskikentän maestro Aleksi Laiho.

Pelin jo ratkettua Hushyar Aftabpääsi Joonas Juholan rikkeestä vihelletystä pilkusta kaventamaan loppulukemiksi 4–2.

Tappioitta kauden aloittanut Palloseura venytti voittoputkensa jo kolmen ottelun mittaiseksi.

– Vain voitosta pelataan on kulunut fraasi, mutta aina täyttä totta. Interin nuoret ja taitavat maajoukkuepojat olivat etenkin pelin alussa hyvällä jalalla liikkeellä. Onneksi pystyimme loppua kohden paremmalla tilannekovuudella kääntämään ottelun voitoksemme, maskulaisvalmentaja Kari Hagelbergtiivisti.

Seuraavaksi Palloseura matkaa ensi perjantaina Pargas IF:n vieraaksi Pajbackan stadionille.

Verneri Parko pokkasi Kolmosen huhtikuun pelaajan palkinnon piirijohtaja Jouni Koivuniemeltä.

AKI SIMOLA

Vakka-Suomen Sanomat www.vakka.fi