Masku haluaa juhlistaa tasavuosiaan sarjavoitolla
Julkaistu: 11.02.2018 00.00

Masku haluaa juhlistaa tasavuosiaan sarjavoitolla

Aki Simola

Maskun Palloseuran edustusjoukkueen valmistautuminen Länsi-Suomen Kolmosen sarjakauteen on täydessä vauhdissa. Tammikuun alusta harjoitellut miehistä lähtee tulevaan sesonkiin jälleen tavoitteena sarjan voittaminen. Seura täyttää tänä vuonna kolmekymmentä vuotta, joten sopiva synttärilahja olisi varmastikin Kolmosen voitto ja sitä kautta paluu Kakkoseen ensi vuodeksi, joukkueenjohtaja Ilkka Syrjälä kertoo.

Joukkueen runko on säilynyt edelleen hyvin kasassa, joskin tavanomaista liikehdintääkin pelaajarintamalla on tapahtunut. Useamman kauden Palloseuran vihreävalkoisissa pelannut hyökkääjä Joonas Manzo jatkoi matkaansa kasitietä pohjoiseen Rauman Pallo-Iirojen väreihin. Lisäksi Aatu Hagelberg muutti Tampereelle ja jatkaa pelejään Kolmosen tasolla Tampereen-Viipurin Ilves-Kissojen paidassa. Muutamia uusia miehiäkin Palloseuran väreihin on saapunut. Vuonna 1997 syntyneet Joonas Juhola (SalPa) sekä TPS-taustaiset Akseli Hakala ja Niko Ranta ovat kokonaan uusia pelureita maskulaisväreissä. Paluumuuttajana Palloseuran sotisovaan puolestaan saapuu muutaman vuoden Turun Weikkoja edustanut kokenut maalivahti Lassi Pyöli. Veräjänvartijaosastolle vahvistusta tuo myös vakavan loukkaantumisen jäljiltä harjoitusvahvuuteen paluuta tekevä Ville Seppänen. Kokemusta joukkueeseen tuo myös Kaarinan Pojista porukkaan liittynyt Jaakko Hietarinta. Harjoittelun Taponkedolla ensi viikolla aloittaa myös liigakokemustakin omaava toppari Ville Rannikko, joka viime kaudet on pelannut Kakkosessa Salon Palloilijoiden riveissä.

-Muutamia kysymysmerkkejä on vielä suuntaan jos toiseenkin, mutta se on varsin normaalia tähän aikaan talvesta. Lähtötilanteeseen olen kuitenkin varsin tyytyväinen, maskulaisten valmennusvastuussa yhdessä Petteri Pitkäsen kanssa jatkava Toni Järvinen toteaa. Toiveissa on tänäkin vuonna saada myös seuran omia kasvatteja nostettua miesten peleihin. -Viime vuosina olemme onnistuneet tässäkin tavoitteessa paranevalla tahdilla, Järvinen korostaa.

Alustavien ennakkotietojen mukaan Länsi-Suomen Kolmosen sarjakausi potkaistaan käyntiin huhtikuun alkupuolella,

Seuran uusimmat