TOU

SC WOLVES 1

MASKU 3

Aki Simola

Länsi-Suomen Kolmosen pelit jatkuivat Maskun Palloseuralla tiistaina sarjanousija SC Wolvesin vieraana. Paraisten Pajbackan stadionilla maskulaiset olivat vähintään loppulukemien 1-3 (0-3) edestä isäntiään etevämpiä.

Kauden ensimmäinen ottelu aidolla luonnonnurmella innosti maskulaiset avauspuolikkaalla lähes 30 asteen kuumuudesta huolimatta mainioon peliesitykseen. Reilun vartin jälkeen pallo upposi ensimmäisen kerran susijoukkueen häkkiin, kun Kari-Pekka Koivunen nosti rankkarialueen kulmalta pallon perille.

Avausmaalin saatuaan Palloseura jatkoi väkevästi. Lähimpänä lisäosumaa joukkue oli kulmapotkusta puskemaan päässeen toppari Verneri Kryssin kolisutettua maaliputkia.

Maskulaiset tuplasivat johtonsa 37. minuutilla, kun Kari-Pekka Koivunen laukoi vasurillaan Aleksi Laihon tarjoilusta pallon varmasti verkkoon.

Suvereenisti Palloseuran käsissä ollut avausjakso päättyi rangaistuspotkuun isäntien maalivahti Valtteri Laineen rikottua Aleksi Laihoa alueella. Pilkulta Matias Pakarinen paukutti pallon onnistuneesti sisään.

Toiselle jaksolle kotijoukkue sai vielä taisteluhengen päälle maskulaisten suurimman innon haihduttua puoliajalla. Otteen herpaantuminen kostautui ja Patri Filatoff viimeisteli kavennuksen heti jakson alkuhetkillä. Maali oli samalla ensimmäinen vastustajan tekemä osuma Maskun maalia kaikissa kauden kuudessa pelissä vartioineen Lassi Pyölin selän taakse.

Helteisessä pelikelissä loppua kohden laimentuneessa matsissa olisi toki maaleja voitu muutama enemmänkin nähdä. Toinen rangaistuspotkukaan ei olisi ollut väärä tuomio, kun maalivahti Valtteri Laiho kaatoi Jari Oksasen tantereeseen vajaa vartti ennen täyttä aikaa. Tilanteessa tuomari Adnan Ibrahim ei rikettä nähnyt.

-Voittoon täytyy aina olla tyytyväinen, vaikkemme vieläkään toki täysin ehjää 90-minuuttista saaneet kasaan, päävalmentaja Petteri Pitkänen totesi.

Neljän ottelun mittaiseksi venynyt voittoputki on nostanut Palloseuran tasapisteisiin sarjan kärjessä koko kauden keikkuneiden Pallo-Iirojen kanssa.Maskulaisten vieraspelien sarja jatkuu lauantaina legendaarisella Markusbölen kentällä Kolmosen ennakkosuosikkeihin lukeutuvan FC Ålandin vieraana.

Tilastot
SC Wolves