HUH

Masku Taponketo KHT

Masku taisteli pinnan Somerolta

Aki Simola

Länsi-Suomen Kolmosen perjantainen mittelö Taponkedon keinonurmella osoittautui ennakoidun tasaiseksi. Täyden ysikymppisen jälkeen myös isot lukemat kirjattiin tasan 1-1 (0-1).

Mukavassa kevätsäässä oteltu kamppailu lähti isänniltä terävästi käyntiin, mutta maalien muodossa pallonhallinta ei realisoitunut. Vihreävalkoisten alkurynnäköstä toivuttuaan Someron kaupungin futisylpeyden kokeneet pelimiehet saivat koneensa käyntiin hitaasti, mutta varmasti. Jakson ainoa maali upposi Maskun maaliin harmillisella tavalla juuri ennen puoliaikaa Miikka Niinivirran poistoksi tarkoitetusta puskusta. Maalivahti Lassi Pyöli sai hieman näppejään väliin, mutta pallo kuitenkin painui häkkiin.

Tuttuja pääkaupunkiseudun pääsarjatason pelimiehiä vilisevä Somero oli päätösjaksolla selkeästi hallitsevampi porukka muovilla. Taitavat yksilöt olivatkin tukevalla oteella voitossa kiinni pitkään. Kotijoukkueelle pisteen pelasti puoliajalla tositoimiin tullut raitapaitojen ikitaistelija Jari Oksanen, joka sivaltsi kapteeni Kari-Pekka Koivusen taisteleman pallon maaliin 72. minuutilla. Jo kymmenisen minuuttia aikaisemmin Oksanen pääsi puskemaan lähietäisyydeltä, mutta vieraiden veskari Niklas Sundberg esti yrityksen. -Kyllä maali aina maistuu, mutta olisihan se puskukin pitänyt reppuun saada, Oksanen harmitteli.

Vakka-Suomen Sanomien tähtiraatia johtanut entinen Maskun ja nykyinen Turun Palloseuran kippari Rasmus Holma tiivisti matsin liigatason näkemyksellään. - Pistejako oli varmasti ottelun tapahtumiin nähden täysin kelvollinen lopputulos molemmille joukkueille. Raadin tähdet ***Jari Oksanen **Lassi Pyöli *Joonas Juhola.

Seuraavaksi Palloseuran ohjelmassa on vieraspeli Satakunnan puolella Porissa Toejoen Veikkojen vieraana.

Tilastot

SoVo