HUH

TOVE 0

Masku 3

Aki Simola

Maskun Palloseura haki makean vierasvoiton Toejoen Veikoilta Länsi-Suomen Kolmosessa. Lauantainen vierailu Porin urheilupyhätön keinonurmelle päättyi kapteeni Kari-Pekka Koivusen maaleilla maskulaisille 0–3 (0–1).

Viime vuonna Palloseura sai vahvalta Toejoen joukkueelta vain yhden sarjapisteen. Tänä vuonna porilaisten viime kauden yllätysmomenttia ei enää ole. Joukkueen pelkistetty pelitapa ei enää bonuspisteitä taida samaan tahtiin takoa. Lauantain matsissakin maskulaiset olivat miltei koko ajan aavistuksen niskan päällä.

Avausmaalia saatiin kuitenkin odotella varsin pitkään. Oikeassa laidassa operoinut Aleksi Laiho käynnisti tilanteen, joka päättyi Kari-Pekka Koivusen pommilla vasempaan yläkulmaan.

Tauolta kentälle marssi vieläkin terävämpi maskulaismiehistö. Joukkue otti keinonurmen komentoonsa ja vei isäntiään suvereenisti. Toistamiseen pallo oli veikkovahti Janne Järnstedtin selän takana jo 48. minuutilla. Jo kahden maalin tappioasema lamaannutti yllättävästi isäntien suurimman innon.

Maskulaiset käyttivät saumansa ja naulasivat ottelun lopullisesti 68. minuutilla. Matias Pakarisen puskun jälkitilanteesta pallon upotti verkkoon jälleen vanhalla kotikentällään nautiskellut Kari-Pekka Koivunen. Hattutemppu ei toki kokeneelle hyökkääjälle edes Porissa ole ihan jokapäiväistä herkkua.

– Eipä muistu tällä kentällä kolmen maalin peliä heti mieleen, Koivunen muisteli.

Kolmen tehdyn maalin lisäksi myös puolustuspelaaminen oli Palloseuralla hyvässä kuosissa.

– Sovittu suunnitelma pelitti varsin mainiosti, päävalmentaja Petteri Pitkänen kiitteli miehistöään.

Seuraavaksi Palloseura jatkaa pelejään perjantaina Taponkedolla. Kello 18.30 alkavaan otteluun vieraaksi saapuu kauden avauspisteitään jahtaava liigajoukkue FC Interin kakkosporukka.

Tilastot
TOVE